För dig som driver ett mindre företag som specialiserar sig på teknisk support och reparationer av Apple-produkter så är det många bollar i luften som gäller. Du och eventuella kollegor behöver i många fall ta er an många olika roller i företaget, och det kan bli både stressigt och mycket att läsa på om utöver er specialisering. Då kan det vara bra att lösa saken genom att ta hjälp av ett företag som enkelt löser faktureringen åt er.
När du tar hjälp av ett företag som erbjuder fakturaservice så frigör du dels upp tid och gör så att du och dina kollegor kan fokusera på det som är företagets egentliga primära syfte – att reparera och ge support – och dels så slipper du att sätta dig in i hur allt fungerar. Faktureringsbolag hjälper dig dessutom att se till så att betalningen faktiskt blir gjord, och skickar påminnelser åt dig – och tar det vidare till inkasso om så behövs, utan att du behöver lägga tid och energi på det.
“Att använda sig av faktureringsservice som frilansare är en uppåtgående trend”
Så skriver Julia Caesar i en artikel för Dagens Industri, där de rapporterar om hur det blir allt mer populärt. Tjänsten är smidigt utformad, och erbjuds för bara någon procent av den fakturerade intäkten – och det går i och med den insparade tiden även att spara betydelsefulla summor pengar för mindre företag som inte har lika stort svängrum och behöver kunna vara så effektiva som möjligt.